Beszámoló,  Fotózás,  Utazás

Fertő tó kerülés bringával – Puchberg

Ha tehetjük a hosszú hétvégéinken olyan Magyarországi szép helyeket keresünk fel, amerre még nem jártunk és tudunk bringás túrára menni. Idén tavasszal a Fertő tavat néztük ki magunknak, amit két nap alatt kerültünk meg. A szállásunk Fertőrákoson a Szentesi Panzióban volt, amit mindenkinek nagyon ajánlok, a házigazdák vendégszeretők, minden reggel svédasztalos reggelit készítenek, amit a ház verandáján elhelyezett asztaloknál el is fogyaszthatunk.

Az első napon a magyar oldallal keztdünk, azaz a tó déli részét kerültük meg. Fertőmeggyesről (Mörbish-be) két komp társaság szállítja a kirándulókat. Illmic kisváros szélénél helyezkedik el a hajókiötő. Az osztrák részen levő kisboltokban minden a magyar ár 2-3 szorosa, jobban járunk, ha Fertődön ebédelünk, vagy Fertőújlak szélénél a bringás pihenőben.

runtastic2015-04-30_09_26_18

Mosonbánfalva és Fertőújlak között vezető bringaút szerintem az egyik legunalmasabb szakasz, több kilométeren keresztül csak a kietlen tájat látni. Fertődön az Esterházy Kastély és a körülötte kialakított barokk park emeli a kisváros pompáját. Ha nem figyel oda az ember könnyen elveszhet az egyformára vágott buxusok erdejében.

A kastélyegyüttes a XVII. századi kisebb fõúri rezidencia épületeinek felhasználásával 1720-ban, majd mai formáját is elnyerve 1762-84 között épült, barokk, rokokó és copf stílusban. Eszterházán nemcsak a korszak magas rangú családjai látogattak el, hanem Mária Terézia császárnő-királynő is vendégeskedett, és itt élt és alkotott a nagyszerű zeneszerző, Josepf Haydn is. A kastély parkja és a kapcsolódó táj a barokk kertművészet legérettebb magyarországi alkotása, s egyben a barokk tájformálás európai léptékkel mérve is nagyszabású, példaértékű megjelenése. A Zinner Ferenc, majd feltételezhetõen Jacoby tervei szerint formált park és tájegyüttes stílusjegyeit tekintve az európai barokk kertépítészet egyik legtisztább kompozíciója és a világ egyetlen kétfókuszos barokk tájrendszere, amelynek fõbb vonalai, kompozíciós lényege és karaktert adó elemei ma is felismerhetők és rekonstruálhatóak.

Forrás

A magyar bringautak minősége kiváló. Balf és Fertőrákos között sajnos kiterelik a bringásokat a közútra, azonban a Fertőrákosiak tájékoztatása szerint ennek a hiányzó résznek az építését még idén elkezdik. runtastic2015-05-01_11_26_30 runtastic2015-04-30_17_04_52

Ezt a 67km hosszú túrát laza tempóval 4 óra 15 perc alatt tettük meg. Természetesen a megállásokkal egy egész napra kiterjedő program lett.

Másnap, pénteken indultunk észak felé. Reggel Fertőmeggyesre tekertünk, ahol újból áthajóztunk a bringákkal. Számos osztrák nyugdíjas csoporttal találkoztunk, akik falkában közlekednek, fokozottan kell figyelni rájuk az előzéseknél. Az északi oldalon két város kihagyhatatlan. Az egyik a tó közvetlen partjára épült Podersdorf magyar nevén Pártfalu, a másik pedig Rust aminek idilli óvárosa és a kéményekre fészkelő gólyák látványa mindenkit lenyűgöz.

A bringautak minősége jó, néha azért ők is rátereltek a kavicsos útra, ami egy országúti bringásnak nem előnyös. Kreatív kerékpáros pihenők és érdekességek övezik az utat.

Az oszrták szakasz 84 km hosszú, közepes tempóval 5 óra 18 perc alatt tehető meg. Annak ellenére, hogy a tókerülő út nem közvetlenül a víz mellett halad, érdemes az északi és a déli részt is megtenni.runtastic2015-05-01_12_21_47

Másnapra egy rövid Ausztriai kirándulást terveztünk a hegyekbe Pucberg am Sneeberg-be ahol a szüleimmel sokat nyaraltunk. Út közben megálltunk Fraknó váránál is. Ahogy közeledtünk a hegy lábához egyre borúsabb lett az idő, és amíg Puchbergben voltunk végig szitált az eső, de ennek ellenére mi jól éreztük magunkat, felmásztunk a kis kilátóhoz ahonnan belátni a központi tavat és a település távolabbi pontjait is. Délután beültük egy túrós rétesre és egy kávéra az egyik cukrászdába. Amikor beléptünk azonnal megcsapott a dohányfüst, ami nagyon meglepett, hiszen nálunk már több éve nem lehet zárt helyeken dohányozni.

2015-05-02_13-18-53_DSC_1227

A község Bécstől 82 km-re délre, Bécsújhelytől 30 km-re nyugatra fekszik a B26-os főút mentén. A várostól nyugatra magasodik a Schneeberg 2076 m-es csúcsa.  vasúttal közelíthető meg a Schneeberg csúcsa (Hochschneeberg). Napi menetrend szerint modern szerelvények, hét végén gőzmozdonnyal vontatott nosztalgiajáratok is közlekednek a puchbergi vasútállomás és felső hegyi végállomás között. A kb. egyórás utazási idő egy hosszabb megállót is tartalmaz egy közbenső megállóban, ahol étterem is van.

A terveink szerint meglátogattuk  a Sebastian vízesést. Az oda vezető út mellett tehenek legeltek, csirkék csipkedték a füvet. Még ebben a szemerkélő időben is idilli ez a táj. 🙂